روش های درمان گوش درد از نگاه طب سنتی

راضیه رضایی 1402/03/07

روش های درمان گوش درد از نگاه طب سنتی

گوش درد

درمان های خانگی گوش درد

فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک طبیب آنلاین

خریدی از دل طبیعت _ طبیب آنلاین

ساختار گوش :

گوش شامل سه قسمت گوش خارجی ، گوش میانی ، گوش داخلی میشود. وظیفه آن شنوایی و حفظ تعادل است .که با تبدیل موج های صوتی به تکانه های الکترو شیمیایی صدا را تشخیص داده و آن را تحلیل میکند و نیز تعادل را حفظ میکند. عملکرد اصلی گوش تشخیص ، انتقال و تبدیل صوت به تکانه های الکتریکی است.

گوش خارجی :

از پرده گوش و مجرای گوش خارجی تشکیل شده که صدا ها را دریافت کرده و از طریق لاله گوش به گوش میانی منتقل میکند .

گوش میانی :

شامل سه استخوان و دوعضله کوچک است که امواج از پرده گوش به گوش داخلی منتقل می کنند و استخوان های آن کوچکترین استخوان های بدن هستند که از خارجی ترین تا به داخلی ترین آنها به ترتیب چکشی، سندانی، رکابی نام دارند.

گوش داخلی :

شامل دوبخش حلزونی شکل و بخش های نیم دایره است. که  بخش حلزونی وظیفه شنوایی و بخش های نیم دایره ای وظیفه حفظ تعادل را به عهده دارند. آن هم به این صورت که وقتی امواج از استخوان های گوش به بخش حلزونی می رسند مایع موجود در این بخش به لرزش در می آید و سپس موهای کوچکی که غشا را پوشانده اند دچار لرزش شده و تکانه های الکتریکی را به مغز میفرستند. در بخش حفظ تعادل نیز نیم دایره ها با زاویه 90 درجه نسبت یه یکدیگر به مغز اجازه میدهد تا بداند سر در چه جهتی قرار گرفته است.

علائم بیماری گوش درد:

معمولا در کودکان رخ میدهد ولی در بزرگسالان نیز ممکن است ایجادشود. بعضی اوقات یک و گاهی اوقات هردو گوش را میتواند درگیر کند و همینطور میتواند ثابت یا هراز گاهی باشد.

علائم بیماری گوش درد

عوامل ایجاد یا تشدید کننده بیماری گوش درد از دید طب سنتی :

  1. -عفونت لوزه ها از جمله مواردی است که میتواند سبب ایجاد گوش درد گردد.
  2. -گلودرد چرکی بعد از عمل لوزه از دیگر عواملی است که به دلیل درگیر کردن سیستم عصبی و نزدیک بودن موقعیت لوزه ها به گوش میتواند گوش درد را ایجاد کند.
  3. -برداشتن لوزه ی سوم یعنی یکی از پایگاه های سیستم دفاعی از بدن از دست دادیم. این موضوع سبب گشته به دلیل نزدیک بودن لوزه ها به گوش، گوش نیز درگیر شده و احساس گوش درد داشته باشیم.
  4. از دیگر عوامل ایجاد گوش درد میتوان به: زخم زبان، ضایعات دندان عقل، سینوزیت، سندرم کاستن، آتریت مفاصل فک، ضایعات غدد براقی، دراز بودن زائده ی استلیوئید، ضایعات دیسک گردنی، بالا بودن V.D (فاصله عمودی) دندان مصنوعی، باد، خشک نکردن گوش پس از استحمام، آب رفتن در گوش و….نیز اشاره نمود.

روش های درمان و پیشگیری از این بیماری در طب سنتی

 | طبیب آنلاین همراه همیشگی شما |

درمان طب سنتی

درمان گوش درد چیست؟

 روش های درمان بیماری گوش درد درطب سنتی :

  1. اگر بر اثر آب رفتن در گوش باشد. با انگشت دست طرف موافق سوراخ گوش را باز کنید. روی همان پا لی لی کنید و نمک را ماهی تابه داغ کنید و در کیسه بریزید (زیاد داغ نباشد ) و گوش را روی آن قراردهید.  دوبار این عمل را تکرار کنید و هربار ده دقیقه صبر کنید.
  2. اسفند را با خاکشیر ترکیب کنید و آن را بسوزانید و دود آن را خیلی ملایم زیر گوش بگیرید.
  3. ترکیب آب ترب سیاه یا سفید را با روغن گل محمدی تهیه کنید روی حرارت کم به مدت 5 دقیقه بجوشانید صاف کنید و در گوش بچکانید.
  4.  اگر گوش درد شما به دلیل رفتن آب در گوش است بابونه را دم کنید و بخور آن را به سمت گوش روانه کنید.
  5. برگ همیشه بهار را در روغن زیتون بجوشانید و صاف کنید و در گوش بچکانید.

 

چکیده :

گوش شامل سه بخش: خارجی ، میانی و داخلی است. این سه بخش با همکاری یکدیگر وظیفه شنوایی و حفظ تعادل را به عهده دارند.

عواملی مثل عفونت لوزه گلودرد چرکی و…نیز باعث گوش درد میشود.

حال برای درمان وگوش درد طب سنتی راهکار هایی ارائه داده که آن را نیز در مطلب فوق به طور مفصل توضیح دادیم که  طبق آن باید عمل کرده و از نتیجه بهره مند شویم.

 

توجه داشته باشید تهیه مواد اولیه طبیعی و ارگانیک در درمان تاثیر بسزایی دارد برای تهیه مواد ارگانیک و درجه یک توصیه میشود از سایت طبیب آنلاین خرید خود را انجام دهید.

کلمات کلیدی

طبیب آنلاین، فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک، بیماری، گوش، شنوایی، روش، طب سنتی، درمان

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.